Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia użytkownikom maksymalnej wygody w trakcie korzystania z serwisu oraz w celu dostosowania go do ich indywidualnych potrzeb. Zmiany ustawień dotyczących plików cookies można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies. Tak, rozumiem
Start Co to jest? Zakup i doładowania Jak korzystać? Cennik Regulamin FAQ Kontakt Promocje Kup on-line Doładuj on-line
Telekarta RELAY | Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi
1) Co to jest Telekarta RELAY?
Telekarta RELAY jest kartą telefoniczną, która umożliwia wykonywanie tańszych połączeń międzynarodowych, międzymiastowych i na telefony komórkowe.

2) Dlaczego Telekarta RELAY jest lepsza od innych telekart?
Telekarta RELAY ma tę przewagę nad innymi telekartami, że pozwala na:
- tańsze rozmowy telefoniczne,
- zakup w wielu punktach, w całej Polsce,
- wykonywanie połączeń do większej ilości krajów,
- korzystanie z licznych promocji,
- poruszanie się w polsko i anglojęzycznym menu,
- korzystanie z intuicyjnego i spersonalizowanego systemu zapowiedzi,
- autoryzację kilku numerów telefonicznych do jednej Telekarty RELAY,
- doładowanie karty na koncie Telekarta RELAY on-line,
- otrzymanie kodu PIN w wygodniejszej formie wydruku z terminala,

3) Dlaczego połączenia wykonywane za pośrednictwem Telekarty RELAY są takie tanie?
Niższy koszt jest możliwy dzięki zastosowaniu najnowszej technologii przekazu dźwięków mowy – VoIP (ang. Voice over Internet Protocol), w której wykonywanie połączeń opiera się na wykorzystaniu łączy internetowych. Technologia ta popularnie nazywana jest "telefonią internetową".

4) Czy jakość połączeń wykonywanych z użyciem Telekarty RELAY jest gorsza?
Korzystanie z karty w żaden sposób nie wpływa na jakość połączeń.

5) Czy muszę zmieniać operatora jeśli chcę wykonywać połączenia z użyciem Telekarty RELAY?
Nie trzeba podpisywać żadnych umów, zmieniać operatora czy kupować dodatkowego sprzętu.

6) Czy można korzystać z Telekarty RELAY dzwoniąc z zagranicy?
Telekarta RELAY aktywna jest tylko na terenie naszego kraju i umożliwia wykonywanie połączeń międzynarodowych jedynie z Polski. W fazie przygotowań jest rozwiązanie umożliwiające wykonywanie połączeń również z zagranicy.

7) Z jakich telefonów można dzwonić przy użyciu Telekarty RELAY?
Z Telekarty RELAY można korzystać dzwoniąc z telefonu stacjonarnego, z budki telefonicznej, z telefonu komórkowego bądź z telefonu VoIP. Warunkiem jest posiadanie wybierania tonowego w aparacie telefonicznym.

8) Co to jest telefon VoIP?
Jest to typ aparatu telefonicznego, który w przeciwieństwie do tradycyjnych aparatów nie jest podłączany do linii telefonicznej lecz do Internetu, a rozmowy przeprowadzane są przy wykorzystaniu technologii cyfrowej VoIP.

9) Jak sprawdzić czy aparat posiada wybieranie tonowe?
Telefony stacjonarne:
- Jeśli po podniesieniu słuchawki i naciśnięciu jakiegokolwiek przycisku, słychać krótki pojedynczy dźwięk, oznacza to, że wybieranie tonowe jest aktywne. Jeśli słychać dłuższy, przerywany dźwięk - telefon ustawiony jest na wybieranie pulsacyjne.
- Aparaty z tonowym wybieraniem mają "wciskane" klawisze i podczas wybierania numeru nie słychać przeskakiwania w słuchawce (jest to charakterystyczne dla wybierania pulsacyjnego).
- Aparaty nowego typu mają fabrycznie wbudowaną funkcję tonowego wybierania numeru.

Budki telefoniczne:
- Wybieranie tonowe jest zawsze aktywne.

Telefony komórkowe:
- Wybieranie tonowe jest zawsze aktywne.

Jeżeli aparat telefoniczny nie wybiera tonowo, to po wprowadzeniu kodu PIN pojawi się komunikat "wprowadziłeś nieprawidłowy PIN". W tym przypadku należy skontaktować się z infolinią 800 700 710.

10) Czy możliwe jest korzystanie z Telekarty RELAY bez aktywnego wybierania tonowego w aparacie telefonicznym?
Wybieranie tonowe jest niezbędne aby poprawnie korzystać z Telekarty RELAY. Tonowe wybieranie musi być aktywne przed wybraniem numeru dostępowego.

11) Jak uaktywnić wybieranie tonowe?
W zależności od rodzaju aparatu telefonicznego, funkcję tonowego wybierania można uaktywnić poprzez:
- wciśnięcie klawisza "Tone" znajdującego się na słuchawce,
- przyciśnięcie przez dłuższą chwilę klawisza  gwiazdki  " * ",
- przesunięcie suwaka, umieszczonego najczęściej z boku aparatu, z pozycji P (pulsacyjne) na T (tonowe).

Może mieć miejsce sytuacja, że centrala lokalnego operatora telekomunikacyjnego nie obsługuje wybierania tonowego automatycznie. W takim wypadku można zgłosić się do operatora, by ustawił wybieranie tonowe. Wcześniej należy się jednak upewnić, że aparat telefoniczny został wyposażony w funkcję wybierania tonowego.

12) Gdzie można kupić Telekartę RELAY?
Telekarta RELAY dostępna jest w salonikach prasowych Relay, Inmedio, Inmedio Cafe, 1 Minute, Discover, Virgin, oznaczonych naklejką "Tu kupisz Telekartę RELAY", znajdujących się m.in. na dworcach, lotniskach oraz w centrach handlowych. Można ją również nabyć drogą elektroniczną poprzez stronę www.telekartarelay.pl.

13) Jakie są dostępne nominały Telekarty RELAY?
Dostępne nominały kart to 10 zł, 20 zł, 50 zł oraz 100 zł.

14) Jak wykonywać połączenia z Telekarty RELAY?
Należy wybrać numer dostępowy Telekarty RELAY:
- dzwoniąc z telefonu stacjonarnego bądź budki telefonicznej: 800 700 008,
- dzwoniąc z telefonu komórkowego: 222 562 222.
Następnie postępować zgodnie z instrukcją głosową (wybrać język obsługi, wpisać PIN karty i nacisnąć #, następnie wybrać numer, pod który chcemy zadzwonić i zakończyć #). Dokładna instrukcja korzystania znajduje się także na wydrukach Telekarty RELAY z terminali.

15) Co to jest numer dostępowy?
Numer dostępowy jest to numer telefonu, który pozwala na połączenie z systemem Telekarta RELAY.
16) Czy numery dostępowe są bezpłatne?
Numery dostępowe 800 są numerami darmowymi, z których korzysta się dzwoniąc z telefonu stacjonarnego lub budki telefonicznej.
W przypadku połączeń wykonywanych z telefonu komórkowego, opłata za połączenie z numerem dostępowym będzie naliczana przez operatora komórkowego zgodnie z taryfą (tak jak za krajowe połączenie z numerem stacjonarym) przez cały czas trwania połączenia.

17) Co to jest menu i jak z niego korzystać?
Automatyczne menu umożliwia użytkownikowi uzyskanie dodatkowych informacji z poziomu klawiatury telefonu. Menu jest dostępne w czasie wprowadzania kodu PIN bądź numeru docelowego poprzez naciśnięcie " * ". Odpowiedni klawisz pozwala na:
1 - sprawdzenie stanu konta,
2 - zmianę domyślnego języka obsługi,
7 - doładowanie konta (w przypadku posiadania konta Telekarta RELAY),
8 - przeprowadzenie testu poprawności wprowadzanych liczb z klawiatury,
9 - wyjście z menu.

18) Co zrobić jeśli pomylę się przy wpisywaniu numeru docelowego?
Aby poprawić błąd we wpisywanym numerze docelowym, bez konieczności rozłączania się, należy nacisnąć " * ", a następnie "9" i wprowadzić poprawny numer docelowy.

19) Co zrobić jeśli mój numer telefonu zostanie zablokowany?
W przypadku blokady numeru następuje automatyczne przekierowanie do konsultanta. Można również zadzwonić w późniejszym terminie do Telefoniczengo Biura Obsługi Klienta pod numery 800 700 710 (stacjonarne) lub 222 562 223 (komórkowe).

20) Czy Telekarta RELAY jest wielokrotnego użytku?
Tak. Karta posiada datę ważności, w ramach której można dzwonić aż do całkowitego wykorzystania środków. Karta jest aktywna przez 6 miesięcy od momentu wprowadzenia numeru PIN po raz pierwszy.

21) Jak sprawdzić stan środków na Telekarcie RELAY?
Wystarczy wybrać numer dostępowy i wpisać kod PIN, który znajduje się na wydruku, a system poinformuje o aktualnym stanie konta. W przypadku posiadania konta Telekarta RELAY, stan środków podawany jest automatycznie po nawiązaniu połączenia z systemem. Stan środków można również sprawdzić za pośrednictwem menu - naciskając " * ", a następnie "1".

22) Co się stanie w razie nagłego wyczerpania się środków w trakcie rozmowy?
Rozmowa zostaje automatycznie przerwana w momencie gdy wszystkie środki na karcie zostaną wyczerpane. Na 30 sekund przed rozłączeniem słyszalny będzie dźwięk informujący użytkownika karty o zbliżającym się zakończeniu rozmowy. Rozmowę można kontynuować, ponownie nawiązując połączenie z użyciem kolejnej Telekarty Relay bądź po doładowaniu.

23) Co to jest konto Telekarta RELAY?
Jest to konto przypisane do danego numeru telefonu stacjonarnego lub komórkowego, za pośrednictwem którego zostało założone. Stworzenie konta umożliwia wykonywanie połączeń z danego numeru bez konieczności każdorazowego wyboru języka obsługi oraz podawania kodu PIN. Dostępne środki można doładować.

24) Jak założyć konto Telekarta RELAY?
Aby założyć konto, należy zadzwonić pod numer 800 700 666 (z telefonu stacjonarnego) lub 222 562 224 (z telefonu komórkowego) i wpisać PIN znajdujący się na wydruku. Konto zostanie automatycznie utworzone dla danego numeru.

25) Jak zmienić język menu w przypadku posiadania konta Telekarta RELAY?
Po nawiązaniu połączenia z systemem Telekarta RELAY, należy nacisnąć " * " i "2".

26) Czy mogę założyć kilka kont (na różnych numerach telefonicznych) przy użyciu jednej Telekarty RELAY?
Tak. Przy użyciu jednej Telekarty RELAY można założyć kilka kont (autoryzować kilka numerów telefonicznych). Ze środków na karcie, w jednym czasie, nie może korzystać więcej niż jeden przypisany numer telefoniczny.

27) Jak powiększyć środki na karcie, za pośrednictwem której zostało założone konto Telekarta RELAY?
Można to uczynić na dwa sposoby:
- kupując Telekartę RELAY - wówczas, z telefonu stacjonarnego lub   komórkowego, za pośrednictwem którego zostało założone konto, należy   zadzwonić pod numer dostępowy.
  Po nawiązaniu połączenia należy nacisnąć " * " i "7" oraz wpisać numer PIN
  zakupionej Telekarty RELAY. Kwota z karty (10 zł, 20 zł, 50 zł lub 100 zł) zwiększy
  środki do dyspozycji i możliwe będzie wykonywanie połączeń.
- on-line - za pośrednictwem strony www.telekartarelay.pl i zakładki
  "Zakup i doładowania".

28) Jeśli doładuję środki na karcie, za pośrednictwem której zostało założone konto Telekarta RELAY, to który PIN będzie nadal ważny - pierwotny czy z doładowania?
Po doładowaniu, dla danego konta, ważny pozostaje kod PIN Telekarty RELAY, za pośrednictwem której zostało ono założone - PIN karty, która posłużyła jako doładowanie, staje się nieaktywny.

29) Jak wykonywać połączenia posiadając konto Telekarta RELAY?
Należy wybrać numer dostępowy Telekarty RELAY:
- dzwoniąc z telefonu stacjonarnego bądź budki telefonicznej: 800 700 008,
- dzwoniąc z telefonu komórkowego: 222 562 222.
Następnie wybrać numer, pod który chcemy zadzwonić i nacisnąć #. Nie trzeba już każdorazowo wprowadzać numeru PIN karty.

30) W jaki sposób mogę zlikwidować konto Telekarta RELAY?
W tym celu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem:
800 700 710 (stacjonarne) lub 222 562 223 (komórkowe).

Jeśli masz do nas jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości - chętnie pomożemy.

Możesz dzwonić do telefonicznego Biura Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 17.30 pod numer:

800 700 710 - z telefonów stacjonarnych oraz budek telefonicznych (połączenie bezpłatne),

222 562 223 - z telefonu komórkowego (opłata jak za połączenie z telefonem stacjonarnym wg taryfy operatora).

Możesz również kontaktować się z nami drogą elektroniczną. Nasze adresy e-mail:
bok@telekartarelay.pl oraz info@telekartarelay.pl.
© Copyright 2010 Telekarta RELAY - Prawa autorskie zastrzeżone